Work hard, sweat harder !

11 februari 2014 - Dubbo, Australië

G'day mates!!

How are ya all?  
Vanuit het verre Nederland heb ik bericht gekregen dat vele van jullie met smacht aan het wachten zijn op een berichtje uit Dubbo. Helaas heb ik jullie niet zoveel spannends te melden over dit dorp. Toch zal ik jullie proberen te vertellen wat mijn dagelijkse bezigheden hier zijn! 

Letterlijk: slapen - werken - douchen - eten - tweede keer douchen - slapen. 
Om de dag komt een bezoek aan de supermarkt ook aan bod. 
Inmiddels ben ik al weer 5 weken kei hard aan het werken in de cornfields! 
Gemiddeld 40 uur werken per week begint op te breken.. 
's Avonds niet kunnen slapen van de hitte, om 4:30 uur op staan, werken met temperaturen van 35+ en afgezeken worden door de Aussies , top dit baantje! 
Trouwens op mijn spaarpotje blijkt ook minder gevuld dan van tevoren voorspeld.. i.v.m. belasting, transferkosten en accommodatie. Maar goed dat er nog 2 weken zijn dat we kunnen werken!  Het enige prachtige aan dit baantje is de prachtige zonsopgang elke ochtend. 

De vele medewerkers in het hostel maken de tijd toch echt wel onvergetelijk! Van alle nationaliteiten zitten hier, uit Canada, Chili, Duitsland. Frankrijk, Zweden en Denemarken. !! De vrije avonden worden dan ook goed benut met drank en muziek! Ook Noël kan niet ontbreken in mijn verhaal. Hij is mijn papa hier en van iedereen in hè hostel. Met problemen, verhalen , frustratie of gewoon een babbeltje staat hij altijd voor je klaar!!  

Op 24 februari vlieg ik met Floor naar Auckland, Nieuw-Zeeland! Eindelijk onze welverdiende geld uitgeven in een (waarschijnlijk) prachtig land. Bij aankomst haalt de nicht van de buurvrouw van Floor ons op en daar kunnen we een nacht slapen. Op 25 februari vliegen we naar Queenstown (Zuidereiland) om daar enkele dagen te relaxen. Daarna hebben ik en Floor een sleepervan geboekt om in 4 weken naar Auckland te reizen. 
Tussendoor hoop ik nog ergens de sprong van mijn leven te maken! Waarschijnlijk in Wellington want dan kan je beide eilanden vanuit de lucht bewonderen. Spannend!! 

ik bericht jullie snel weer met mijn nieuwe verhalen! Dan ben ik waarschijnlijk in Nieuw-Zeeland :) 

Liefs Tanja 

 

Foto’s

3 Reacties

  1. Mama en papa:
    11 februari 2014
    Lieve Tanja,
    Iedereen is het meest gebaat met structuur en dat kun je bij jou nu wel zeggen. En als je dat wil doorbreken dan heb je een mooi vooruitzicht!
    Nieuw Zeeland!!!!!!!!!!!!!
    Het is toch fijn voor ons om te lezen dat er een vaderfiguur om je bekommerd!
    Als ze nog mensen kunnen gebruiken dan ben ik er zo!!!!!!
    Xxxxxxxx het thuisfront
  2. Marij Verkroost:
    12 februari 2014
    Leuk om weer van je te horen!!
    Nog ff bikkelen daar in die cornfields en dan weer genieten en op naar Nieuw-Zeeland.
    VEEL PLEZIER en groetjes van Fam. Verkroost
  3. Guus:
    12 februari 2014
    eeey zusje
    Nu nog even een kleine 2 weken werken, zodat je straks even nergens naar hoeft te kijken, dan kan je eindelijk weer volop vakantie vieren:)) Op weg naar de kiwi's!!!!!!!
    VEEl plezier alvast! xxxxxguus